Velke odpory

Jirka hwko@centrum.cz
Neděle Březen 5 22:38:31 CET 2006

Serych@panska.cz napsal(a):
> Jak tak zkoumam ty predzesilovace pro kondenzatorovy mic, tak zjistuji, ze se
> to v jejich schematech hemzi velikymi odpory (100Mohmu zadna mira, nasel jsem
> i schema s 1Gohmovymi odpory).
>
> Chci se zeptat zkusenejsich, jak velky odpor jeste v podminkach domaciho
> bastleni na normalnim plosnaku ma cenu, aby svod samotneho plosneho spoje
> nakonec nebyl vyrazne vyssi nez pouzity rezistor.

No, 100M az 1G bych tipnul na kvalitni DPS (tedy zadny cuprexcart...)
bez vetsich problemu. Pujde samozrejme o izolacni vzdalenosti (ev.
zvetsit profrezovanim -> vznikne vzduchove oddeleni), dokonaly oplach
DPS po leptani a ev. nastrik izolacnim lakem (treba nedavno mnou zde
jmenovany akrylatovy nebo mozna lepe silikonovy Electrolube). Nakonec se
prislusna cast da zapojit i samonosne - tedy jako "vzdusne zamky"... Dal
bych si samozrejme pozor i na svody na pouzdru FETu apod. (tam jsou
vzdalenosti male).

> A druha otazka je, kde sehnat tak velike odpory. V beznych katalozich (koukal
> jsem na GME, GES a PSelectronic) jsou k mani jen odpory do 10Mohmu.

Velke odpory (ve skle) delavala Tesla a mozna jsou jeste nekde ke koupi
(Compo Vaclavska pasaz, EPA Lidicka, Pesimat Cercany...). Neco dela i
http://www.tesla-blatna.cz/cs/vyrobky-rezistory.php . Pokud neuspejete,
zkuste si takovy odpor do par set M slozit z 10M SMD odporu seriove
(lepe asi 1206) s tim, ze DPS pod odpory bude odfrezovany, cili teliska
budou ve vzduchu - to kvuli eliminaci moznosti humusu -> svodu pod
teliskem. Pochopitelne po vyrobe dokonaly oplach. Alespon budete mit o
to vetsi poteseni z tvurci cinnosti...

--
Jirka