hladam extremne odolny konektor

David Belohrad david.belohrad@cern.ch
Neděle Březen 5 22:20:30 CET 2006

Dovolil bych si oponovat. Konektory LEMO byly v cernu pouzivany na mnoho
ucelu. Ja sam jsem jich bohuzel ve svych zarizenich zdedil nekolik tisic.
Fakt je, ze tyto konektory jsou mechanicky odolne (bavim se o HT a
50ohmovych koaxialnich), ovsem problem je s elektrickym kontaktem. Za
predpokladu
ze ten konektor pouzivate obcas je to OK. Za predpokladu ze jej hodlate
2-3x za den vytahovat si najdete jiny. Novy konektor se za staleho
vytahovani
trochu osoupe a dochazi k vyraznemu zvyseni prechodoveho odporu.
Vysledek je takovy, ze chodim tak 2x do tydne strikat kontakty cisticim
sprayem. Nyni se
tyto konektory u nas pouzivaji pouze napr. na kontrolni signaly, kdyz je
potrebujete rychle videt na osciloskopu.
Jestli chcete dobre prumyslove konektory, doporucim Vam radu BURNDY
ktera je mechanicky velmi odolna a ma velmi dobre elektricke vlastnosti.
Jsem si jisty ze je najdete nekde na netu.

Samozrejme pokud tim hodlate spojovat neco kde Vam utlum signalu (vf)
nevadi, pak je klidne pouzijte. Ale i tak bych se primlouval spis za burndy.

db.