Re: Jádro pudla (Cernobily svet) :-)

Martin Zaruba swz@volny.cz
Neděle Březen 5 08:29:24 CET 2006

Kdyz uz tak mluvime o vhodnosti nebo nevhodnosti urcite syntaxe, co si
myslite o teto asemblerovske kombinaci, kterou me nenapada jak jednoduseji
napsat, ac je (snad) ne uplne prehledna:

Potrebuji citac, ktery po X pruchodech usekem programu zrusi natrvalo
odskok, dokud neni citac znovu prednastaven nekde jinde. Napsal jsem to
takto:

    mov    CITAC,#X+1    ; prednastaveni citace
Cyklus:
    call    Podprogram
;
;
    jmp    Cyklus
;
;
;
Podprogram:
    djnz    CITAC,odskok
    inc    CITAC
;    vlastni program, ktery ma pracovat az po X pruchodech
;
;
;
odskok:
    ret

Je jasne, ze to je funkcni, ale pouzili byste radeji treba slozitejsi a
pomalejsi konstrukci?

    mov    CITAC,#X    ; prednastaveni citace
Cyklus:
    call    Podprogram
;
;
    jmp    Cyklus
;
;
;
Podprogram:
    mov    a,CITAC
    jz    proved
    dec    CITAC
    ret
proved:
;    vlastni program, ktery ma pracovat az po X pruchodech
;
;
    ret

Martin Zaruba