OT: nahrávání z rozhlasu

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Pátek Březen 3 19:35:28 CET 2006

Chtěl bych nahrávat rozhlasové hry a četby na pokračování z FM. V současné době to řeším nahráváním z tuneru na HiFi video a sestřiháním na kazety. Protože kazety se hromadí a magnetofon dosluhuje, přemýšlím, co dál. Chtěl bych výsledek na CD v MP3. Jak to rozumně řešit? Je nutné nahrávání naprogramovat alespoň na týden dopředu. Nejschůdnější mně vyšlo opět video, ale tam je problém s tím, že neovládá tuner a v současnosti bych potřeboval nahrávat alespoň ze dvou stanic. Protože video má dva AV vstupy, vyřeší to dva tunery naladěné na různé stanice. Potom přepis na PC, sestříhání, převod do MP3 a vypálení. Je to hrozné, ale asi řádově levnější než jiná řešení, o kterých jsem uvažoval.

1)      Stolní PC s TV/FM kartou. - Zatím jsem neviděl program, který by umožňoval programovat nahrávání podobně snadno jako video. Stále běžící PC je hlučné a spotřeba také nezanedbatelná.

2)      Notebook s externí TV/FM kartou. - Nemám zkušenosti s externími kartami, jinak kromě hluku stejné nevýhody jako 1) plus vyšší cena.

3)      Stejné jako 1) nebo 2) bez TV/FM karty se stálým připojením k internetu a nahráváním z internetových rádií. To mně připadá nejlepší, ale nenašel jsem možnost naprogramovat nahrávání z Internetových rádií. Potřebuji programovat podobně jako video (den, čas, stanice) alespoň na týden.

Teď mě napadla ještě jedna možnost. I v nejlevnějších domácích kinech bývá FM přijímač. Nebývá také v DVD rekorderech s HD? Pokud by umožňoval nahrávání z FM včetně programování a přenos do PC pro střih, bylo by to asi nejsnadnější řešení. Podíval jsem se na několik nabídek a o FM rádiu tam nic není. Nevíte někdo, jestli něco takového existuje? Případně jiné řešení? Video, dva tunery, zdlouhavé přehrávání atd. mně přece jenom připadá archaické.