Uhlikove a hybridni kabely

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Červen 30 12:50:12 CEST 2006

> [...]
> jako
> originální vstupní signál." Také "Elektrická impedance je nezávislá na
> úrovni signálu, což znamená definitivní konec typického vnášení vyšších
> harmonických vlivem jevu CCD."
>
> To podle mne znamená, že nula bude vždy a za všech okolností nulou a
> jednička vždy čistou jedničkou. Lahůdka pro každý CPU a každé ucho.
> Protože nejsem skrblík, rád se o informace podělím. Musíme se stále učit:
>
> Na http://www.highend.cz/productpages/vandenhul/uhlikhybrid.html najdeme
> velice zajímavé čtení o hypermoderních technologiích výroby uhlíkových a

Drat je vzdy dratem. Jenze ma take nejake okolni prostredi, vetsinou
plastove. A plasty jsou svine, chovaji se vseljak.

Pri deformaci plastu chvenim (vyvolanym elektrickym polem ci mechanickymi
vibracemi) vznikaji 2 jevy - jednak efekt treni znamy jako
ebonitova-tyc-lisci-ohon, no a pak zmena vlastnosti dielektrika v dusledku
mechanickeho namahani. Navic, plasty meni sve elektricke vlastnosti i se
silou elektrickeho pole, no a aby nebylo vsemu konec, tak i s frekvenci.

Vzhledem k tomu, ze se jedna o naprosto zanedbatelne zmeny, o techto zmenach
v realu ani neuvazujeme. Uvazuji o nich jen tak ti, co delaji v oboru mimo
realitu - ohromne vykony, nebo svitici frekvence.

U repraku/dratu k nim nejde ani o ohromne vykony, ani o svitici frekvence,
ale o kratoulinky dej, fourierovou transformaci mylne deklasovany na
nekonecne dlouhy - prechodovy dej.

Lidske ucho je potvora a slysi kdeco, prechodove deje dokonce vnima mimo
slysitelny rozsah i dynamiku. A to jeste do toho nezatahujeme vnimani zvuku
ruznymi castmi tela.

Co se tyce vyse uvedenych informaci po osekani marketingovych kravin, jsou
pravdive (clanek jsem vsak necetl). Clovek tedy opravdu muze slyset rozdily
v izolaci dratu. V materialu vsak tezko - to jen v pripade, kdy zacne na
svorkach oxydovat.

Vezmete take v uvahu, ze ani impedance reproduktoru neni stabilni - u
prechodovych deju klesa na cca 1/5 - kupodivu takto hluboko pod realnou
ohmickou hodnotu kmitaci civky. Toto vse musi zesilovac vydrzet (50W
zesilovac pak misto 3A/4ohm musi byt schopen dat 15A/0,8ohm bez zkresleni) a
draty prenest. Nejslabsim clankem tak zustava poslechovy prostor a
reproduktor/reprobedna.

> P.S. Taknějak se nemohu zbavit dojmu, že se to podobá čtení patentového
> spisu Perpétusu (http://perpetus.wz.cz/) ?

No musi to nejak okraslit, aby clovek nabyl dojmu, ze za ty dlouhe penize
dostava adekvatni protihodnotu, jinak by si ty cenove vyhulene kabely nikdo
nekoupil.

JL.