Re: Patlac SMD pasty na plosak

V P vvitty01@seznam.cz
Čtvrtek Červen 29 10:24:29 CEST 2006

Da se to delat i rucne, a to jak nanaseni, tak osazeni. V praci k tomu pouzivame takovy zelezny bazmek, do ktereho se upne strikacka s pastou, vezme se to do ruky a ukazovackem se vytlacuje pasta pomoci paky. Nevim, jak se to presne jmenuje, podobne pistole se vyrabeji i vetsi na ruzne tmely, silikony a podobne co prodavaji v OBI v pulkilovych tubach.

Co se tyka osazeni, vhodna pinzeta na soucastky s mene nez 9 vyvody a rucni vakuova pipeta na vetsi obvody. Daji se takto osazovat i QFN pouzdra (overeno), i kdyz tam jsme to museli drobet opravovat. Nebo pouzdra s chladici plochou pod IO.

K te trafopajce, prijde mi to zbytecne tezky nastroj. Navic je potreba dbat velke opatrnosti pri pajeni IO. S dobrou mikropajkou se mi vzdy osazovalo lepe a rychleji, ale to je zrejme na zvyku kazdeho ;) Na tom ze je osazeni do pasty rychlejsi to ale nic nemeni.
A s osazenym hrotem typu minivlna se daji odstranit zkraty nebo prebytecny cin i bez licny.

@V