Reverzni citac pro incrementalni encoder

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Červen 21 20:58:21 CEST 2006

Presne tak. Jaky muze byt pro Vasi aplikaci nejkratsi rozestup mezi
dvemi hranami od inkrementalniho cidla ? Nemyslim ted kmitani na miste,
ale rozestup hran pri citani vpred ci vzad. Ptam se proto, ze pokud to
neni nic moc (treba lacine inkrementalni cidlo pro ovladani hlasitosti,
jako nahrada potaku atp), pak to zvladne i laciny PIC.

Jinak k tomuto ucelu pozivam trochu jinou metodu a vyhnu se tak vetsimu
osetrovani vstupu. Jde o to, ze si zavedu pomocnou frekvenci, berme ji
treba jako taktovani CPLD ci MCU. Potom sampluji vstupy tak rychle, aby
z cidla nemohla prijit korektni zmena pri citani casteji nez je ten
samplovaci kmitocet. Pak je jasne, ze kdyz si vezmu vstupy a vim co bylo
posledne a vim ze vic nez o jednu pozici jsem se nehnul, jestli byl
pohyb nahoru ci dolu nebo vubec. No a kdyz jsem zrovna na hrane a kmita
to tam, nic moc se nedeje, proste se vzdycky vezme stav ktery je a
maximalne to muze skakat mezi dvemi pozicemi. Ale i tomu se da odpomoct :).

Ja jen ze existuje i jiny zpusob nez osetrovat vstupy a brat hrany.

No a mimo jine mam i neco hotove, jen to ma specialni protokol predavani
tech nacitanych hodnot, tak by to stacilo malinko upravit na neco
beznejsiho, treba SPI, paralelni data atp.

--
Jiri Bezstarosti