Reflektometer/PSV meter I.

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Červen 19 19:53:32 CEST 2006

Zdravim,
Tomas Dresler mi priniesol prve vzorky feritov, takze som natocil par
zavitov a urobil prvy pokus smerovej odbocnice transformatoroveho typu
(na kratke vlny). Vyzera to nejak takto
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/coupler/img_6604.jpg.
Zmerane parametre su tu
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/coupler/meas1.png
alebo impedancne prisposobenie vyjadrene nie v dB ale v jednotkach PSV
tu http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/coupler/meas2.png.
Jednotlive krivky:
- S11 predstavuje prisposobenie na vstupe
- S21 vlozny utlm
- S31 koeficient vazby (kolko vykonu sa vyviaze zo vstupu na vystup)
- S32 smerovost (kolko vykonu z opacneho smeru prejde na vystup)

Takze otazky:
- neviem ako presne potrebuju radioamateri merat PSV, resp. co je pre
nich uspokojivy udaj. Namerane hodnoty PSV samotneho obvodu su 1.05 az
1.08, na 50MHz je to uz pomerne zle 1.15. Mam to este trochu zlepsit
alebo je to akceptovatelne?
- koeficient vazby je ca. -20dB. Predpokladany detektor ma rozsah
vstupneho vykonu zhruba -45 az +15dBm. S takouto odbocnicou bude teda
vediet merat vykon v rozsahu -25 az +35dBm (t.j. max. ca. 3W). Obvod
bude teda dobre pracovat  aj pre male vykony vysielaca (QRP). Pre vyssie
vykony sa pouzije atenuator, ktory okrem ineho zlepsi aj vsetky vf
parametre. Koeficient vazby sa da este znizit, ale predpokladam ze to
zhorsi frekvencnu charakteristiku. Takze ist dalej na -26, alebo -30dB?
- vykonove zatazenie... Pouzil som material Amidon 43 z GESu, jadro
velkosti  FT 82-43. Preferoval by som jadra s mensou permeabilitou ale
tie nemali a viacmenej jadro tejto velkosti z ineho materialu (61) ani v
sortimente nemaju. Ak by boli straty konstatne s vykonom tak vlozny utlm
by bol nieco pod 0.1dB co znamena ca. 2%. Pri 100W je to este
akceptovatelne, pre 1kW asi uz nie :-) Otazka znie co s tym. Nejaky typ
na lepsie jadra? Material 61 by bola doslova spasa...
- Nejake ine pripomienky/namety?

Odbocnice pre VKV a vyssie pasma budu inej konstrukcie a pridu na rad
neskor :-)

b.