OT matematika

Ivan Kiss Ivan.Kiss@novohrad.sk
Neděle Červen 18 12:27:11 CEST 2006

1. Sucet uhlov trojuholnika je 180 stupnov.
2. Rozdelte vas trojuholnik na tri, vyuzitim stredu kruznice.
3. Uhly tychto trojuholnikov pri strede kruznice su zrejme s rozdlenia
kruhu cislicami hodin na 12 rovnakych casti.
4. Tri dielcie trojuholniky su rovnoramenne, takze ostatne dva uhly su
zhodne (rovnaka farba na obr.) Spominal som, ze sucet je 180, jeden
uhol je znamy, zvyzne dva rovnake vypocitame: (180-uhol_pri_S)/2
5. Ostava sutom susednych uhlov doriesit ulohu.

IK

Zdalo sa mi, ze Pavel Poucha, pisal: