Spotreba PC a periferii

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Neděle Červen 18 09:49:48 CEST 2006

Svet se nastesti meni, i ten pocitacovy, vyrobci si uvedomili problemy
spojene s chlazenim silenych ztratovych vykonu a diky prechodu na jemnejsi
litografii a razantni zmene v architekture zacina prikon nove generace PC
rapidle klesat.
Pokud se podivame na CPU tak
Pentium IV D9xx v revizi B1 melo spotrebu az 135W,
stejny CPU v revizi C1 jiz vystaci s 95W,
revize D1 smizuje spotrebu o dalsich cca 10W

Nastupujici generace procesoru Core 2 Duo se spokoji s 65W respektive 35W a
existuji i ULV verze s 9W az 15W.

Podobny i kdyz ne tak razantni je pokles spotreby u grafickych desek Nvidia
starsi 6600 ma vyssi spotrebu a nizsi vykon nez novejsi 7600, krera v
provedeni GS vystaci s pasivnim chladicem.

Pes na bicyklu nezvysuje spotrebu PC

...a toto je presne vec, ktoru si ludia neuvedomuju.
Nove operacne systemy maju neporovnatelne vyssie poziadavky na hardware
a tym padom aj spotrebu na urobenie tej istej prace ako starsie.
Graficke karty maju samostatne konektory na napajanie aby mali dost
energie.... Desiatky az stovky wattov dodatocneho prikonu len na to aby
sa mi zobrazilo polopriehladne okno, len na to aby mi po monitore behal
pes ktory sa zmeni na bicykel a odide.
Takychto pocitacov su na svete desiatky milionov, prepocet na pocet
jadrovych elektrarni potrebnych len na tieto sprostosti uz necham na
kazdeho sameho...
b.