Spotreba PC a periferii

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Neděle Červen 18 06:37:12 CEST 2006

V tomhle smeru je zajimave, ze std. notebook, treba muj ;-) se spokoji v
prumeru s 20-30W. Vykon neni uplne spickovy, ale s prehledem pouzitelny
(nemyslim hry ale praci). Vlastne jsem uz par let na normalni klavesnici a
mys nesah a uz s tim neumim ani pracovat (vypada to komicky, kdyz nekam
prijdu a musim neco udelat na normalnim PC ;-) ) Jde jen o zvyk, prestavam
chapat, proc nekdo kupuje normalni PC...

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of J. Polivka
Sent: Sunday, June 18, 2006 12:56 AM
To: HW-news
Subject: Re: Spotreba PC a periferii

Ano a take mne to trapi. Mozna v mojim minulem prispevku vyznelo, ze se
vytahuji s 22" CRT nebo 32" LCD, ale neni to tak. Je to bohuzel jen o
lenosti a o tom, ze na to v soucasnosti mam.
Ale nikdo nezustava mlady a porozhlednete se kolem sebe, co se starsich
tyka.
Proste prijde doba, kdy je produktivni vek pryc a prijde doba kdy zacnete
uvazovat jinak.
J. Polivka

...a toto je presne vec, ktoru si ludia neuvedomuju.
Nove operacne systemy maju neporovnatelne vyssie poziadavky na hardware
a tym padom aj spotrebu na urobenie tej istej prace ako starsie.
Graficke karty maju samostatne konektory na napajanie aby mali dost
energie.... Desiatky az stovky wattov dodatocneho prikonu len na to aby
sa mi zobrazilo polopriehladne okno, len na to aby mi po monitore behal
pes ktory sa zmeni na bicykel a odide.
Takychto pocitacov su na svete desiatky milionov, prepocet na pocet
jadrovych elektrarni potrebnych len na tieto sprostosti uz necham na
kazdeho sameho...
b.