RE: Halogenová žárovka při 1/4 výkonu

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pátek Červen 16 09:57:29 CEST 2006

Nebudu hodnotit sviceni ani jine OT, ale blikani brzdovkama u aut dovezenych
z USA je naprosto v souladu s platnymi predpisy.

>By me zajimalo kolik usetrite. Denni sviceni je prece od toho, abyste
byl videt (osvetlene auto je videt na daleko vetsi vzdalenost, to je bez
diskuze) a ne aby vam to nekam posvitilo. A pokud snizite jas, tak snad
ty svetla ani zapinat nemusite (mozna jenom pro policajty a i ty se
budou divit, proc svitite jenom 'parkovacima' a pokuta vas asi nemine,
pochybuji ze jim budete vysletlovat, ze jste si snizil jas).
Mozna ze by bylo ijny reseni. Minuly rok jsem byl v Norsku, kde je
celodenni sviceni uz nejaky ten patek zavedeno a divil jsem se, proc
vetsina aut sviti jakoby prednima mlhovkama a hlavni svetlomety ma
vypnute. Rikal jsem si, ze to asi bude nejaky novy trend, ktery k nam
(nastesti) jeste nedorazil. Az posleze jsem se dozvedel, ze misto toho
aby vysvicovali drahe xenony tak si nechavaji k mlhovkam (nebo snad
misto nich, nevim) montovat dodatecna svetla... Nicmene par aut uz jsem
u nas videl svitit jenom mlhovkama (a to skutecnyma, ne zadne upravene).
To same jako par blbu, co ma vpredu namontovane snad blikajici vybojky,
tmave samolepky na zadnich svetlech (ktere skoro zadne svetlo
nepropusti), nebo ty co maji 'americke' zadni blinkry (blinkry
kombinovane se zadnima brzdovyma svetlama, kdy jedno postrani brzdove
svetlo blika - vetsinou je to tak, ze jedno sviti a druhe blika a
vsimnete si toho, vypada to tak ze spis pojede ke krajnici a misto toho
treba zatoci doleva). Jednoho takoveho vola jsem malem sestrelil...