VHF/UHF reflektometer

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Úterý Červen 13 23:19:15 CEST 2006

Toto som robil ja, koli parametrom. Komercne predavane odbocnice pre
telekomunikacny priemysel maju S11 v rade -20 az -25dB a smerovost okolo
20dB. Na indikacne merania ci je pripojena antena to staci, ale na
serioznu pracu nie ;-)
Odbocnice na obrazkoch maju S11 v rade -35 az -40dB a smerovost pod
30dB, typicky 35dB. Takze sa s nimi naozaj meria co je na vedeni a nie
impedancne neprisposobenie samotnych odbocnic. Vacsina bude pouzita v
"low-level" systeme, ale model s -30dB vazbou je aj v budicoch
klystronov (vykon do 200W). Vlozny utlm na pracovnej frekvencii su
stotiny dB takze by to podla mna znieslo aj viacej :-)
Na vyssich vykonoch sa pouzivaju vacsie vzduchove kable a smerove
odbocnice sa integruju priamo do puzdra (vonkajsieho vodica). To iste
plati u vlnovodov. Podla hlbky zasunutia sa potom nastavuje koeficient
vazby, odbocnice sa potom daju pouzit od jednotiek kW do jednotiek MW.
Bohuzial nemam k dispozicii ziadnu fotku.

Inak o konstrukcii jednoducheho a lahko vyrobitelneho reflektometra
rozmyslam uz dlho, je to len otazka potencialneho zaujmu. Pokial ma
niekto vyprovokuje tak ako s DDS generatorom :-) tak sa do toho rad
pustim. Koncepciu mam v hlave uz roky, znova to ale pada na tom istom
probleme ako s DDS, treba dobreho programatora :-) Reflektometer by
okrem meraca PSV totiz v spojeni s uz existujucim DDS generatorom by dal
pomerne pekny skalarny analyzator S parametrov (S11 - vstupna
impedancia, t.j. reflektometer, PSV meter a S21 - prenos, t.j. vobler).
Vyjadrite sa k tomu, zaujima ma potencial takehoto pristroja. Ako som uz
aj v pripade generatora spominal pre 5 ludi to robit nebudem... Tento
vikend som bol v Cechach minut honorar za generator a bolo veeelmi dobre
:-) Takze sa nebranim napisat nieco dalsie :-)

b.