VHF/UHF reflektometer

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Úterý Červen 13 15:01:44 CEST 2006

naco tak zlozito? pred casom som ukazoval konstrukciu smerovych
odbocnic, ktore pouzivame v nasom systeme. Dal som vam par fotiek z
osadzovacieho predpisu na web
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/coupler/
Z toho je zrejma konstrukcia celej veci. Ked to chcete pre amaterske
pouzitie male odchylky parametrov nie su dolezite, takze si to spravte
na obycajny plosak. Taktiez nepredpokladam, ze ako radioamater si anteny
prisposobujete na PSV 1.01 ako v nasich systemoch, takze aj drobne
odchylky v impednacii pasikovych vedeni nebudu predstavovat problem.
Je to stvrtvlnna struktura, ktorej koeficient vazby je polsinusovka
(t.j. nulova vazba pre polvlnne nasobky dlzky, maximalna pre stvrtvlnne.
Inymi slovami 400MHz coupler ma nulovu vazbu pre nula, 800, 1600... MHz
a maximalnu pre 400, 1200... MHz). Navrhnete si dlzku aka sa vam
mechanicky hodi, bude pracovat na obidvoch frekvenciach.
Ked mi date permitivitu vasho materialu tak to mozem namalovat a poslat
vam gerber alebo nieco z coho si tie plosaky vyrobite.
Na detekciu by som namiesto diod pouzil niektore z logaritmickych
detektorov napriklad od AD, cim ziskate velmi vysoky dynamicky rozsah
merania.
Pokial vas tato konstrukcia zaujala tak vam rad zodpoviem pripadne otazky...
b.