kde sehnat geigerovu trubici

Snail Instruments snail@iol.cz
Úterý Červen 13 09:21:27 CEST 2006

>Z prakticke zkusenosti , stredni cechy , u Pribrami. Sklep RD...zmereno
>6400Bq. Po tydnu aktivniho vetrani cca 1600Bq. Po mesici pod 300Bq.
>
>Pouzite pristroje :
>Radonic (profi, s nasavanim). Bq se vztahuje na 1m3 vzduchu.

Radonic je merak s ionizacni komorou jako krava (objem 7l).

>ANRI (rusky rucni meric radioaktivity) meri se aktivita prostoru.

Jestli to dokonce nemeri aktivitu casoprostoru :-)

>ANRI ukazoval pri nizkych aktivitach kraviny, pri vyssich aktivitach nad
>200Bq byly rozdily namerenych hodnot priblizne do 10%.

A neni to nahodou taky ionizacni pristroj, akorat s mensi komorou?

>Kdyz budu chtit ultra presne mereni, zajdu na FJFI za nejvetsimi odborniky.

Co jsem slysel, kalibracni standardy radonu maji asi +-10%. S tim
ultrapresnym merenim to asi nebude nijak horke.

J. Hanzal