Automaticke zapinani svetel - auto

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Neděle Červen 11 19:48:31 CEST 2006

> Hmm.... dle ceho soudite??  Tech 10A navic ze by jako ohrozilo
> startovani, kde starter bere cca 280A ??
> A to si predstavte, ze diesely musí ještě před startováním zhavit. Např.
> u P205 je to cca 10-15 sec. a proud okolo 80A.

S hodnotami proudu mate zhruba pravdu to souhlasim. Navic dnes se z vice
duvodu z nichz jeden je snizeni rozbehoveho proude delaji startery s
reduktorem kdy rotor je navic zprevodovan i ve starteru (Skoda jej
pouziva od modelu Felicia 1.3).

> Je to asi vzite, ze se pred startovanim vypnou vsechny "spotrebice" a
> pak se startuje. Dle me je to nesmysl.

Dost automobilu (vcetne 2 Peugeotu o kterych to vim) maji rozpinaci rele
nazyvane odlehcovaci. Toto rele je rozepnuto v okamziku kdy je sepnut
starter a odpinaji se jim obvody spinane zapalovanim, ktere nejsou v
dobe spousteni motoru potreba jako napr. ventilace a casto i svetla
vyjma obrysovych. Holt kazdy Amper navic dobry.

> Svetla se mi zapinaji  automaticky kdyz je spinaci skrinka - zapalovani
> v poloze motor bezi. Pri startu tedy svetla sviti.
> V "manualu" od Lady NIVA je uvedeno, ze se pred startem v zime  maji
> nejprve pustit asi na 2 minuty predni svetlomety
> a pak startovat. Duvod: V baterii se prohreje elektrolyt a ta pak poda
> vetsi vykon pri startu. Zajimave ze...!

Ale to si neodporuje, neni na tom nic tak zajimaveho a nejen automobilka
z Togliatti to doporucuje, nicmene po dobu startovani se maji svetla
vypnout.

Pavel