Re: WiFi síť

Radim Götz palm_konf@geso.cz
Pátek Červen 9 18:55:59 CEST 2006

Prosím vás jak jste přišel na to že Ovislink WL-1120 ma funkci NAT ???
Nebo máte jiného ovise ? To jak se vám to chová je naprosto v pořádku.
Počkejte si na radu "experta" on Vám poradí
Radim

----- Original Message -----
From: "Tomáš Hamouz" <hamouz@alsoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, June 09, 2006 10:48 AM
Subject: Re: WiFi síť

AF> Hello Martin,

AF> Myslel jsem, jestli by nesel nějaký Ad-Hoc mód, nebo něco
takového.

AF> Teď to mám tak, že do Ovislinku do jednoho portu vede kabel z
venku, do druhého
AF> mám zapojený normální počítač. Ten má svoji IP 10.106.28.1. Potom
mám druhou
AF> adresu 10.106.28.2. Tu mám od providera pro notebook. Nastavil
jsem ji tedy na
AF> tom Ovislinku, spustil jako AP, zapnul NAT, nastavil na něm
192.168.11. Na
AF> notebooku jsem nastavil 192.168.1.2. Internet chodí, nechodí mi
DC++ v Active
AF> módu (na 1 PC chodí, máme přidělené vnější adresy, které provider
NATuje na naše
AF> vnitřní adresy). Ale hlavně mi nechodí broadcast, mezi těma dvěma
počítačema. V
AF> ovislinku mám filtrování NETBIOS portů vypnuté, a ty 2 počítače se
nevidí. V čem
AF> může být problém? Když zadám //10.106.28.1/disk_c, což je disk C:
na prvním PC,
AF> tak se mi normálně zobrazí, a můžu na něj, ale když dám vyhledat
počítače ve
AF> skupině, tak se nevidí. Nemusím tam nastavit nějaké mapování
portů, nebo něco
AF> takového?

Problém bude právě s tím broadcastem - ten funguje jen v rámci
podsítě, neprochází routery. K tomu slouží multicasty, ale ty MSNet
nepoužívá.

Co předělat konfiguraci takto:
  - oba počítače mít na síti 192.168.1.x
  - Ovsilink nastavit na obě adresy od providera (pokud to podporuje)
  - pro adresu 10.106.28.1 nastavit přesměrování veškerého provozu na
    původní PC
  - stejně tak nastavit aby veškerý odchozí provoz z tohoto PC
    používal původní IP adresu (nevím zda to podprouje)
  - notebook a případně další počítače by používaly 10.106.28.2

Tomáš

Přes