Linearni motor

Miroslav Soltisik miroslav.soltisik@t-mobile.sk
Čtvrtek Červen 1 17:34:49 CEST 2006

Kineticka energia = 1/2 * m * v^2

m je konstantne (dufam)
t.j. staci zmerat rychlost piestu v prvej casti drahy (dve male cievky na
valci + plus magneticky piest) a podla rychlosti riadit menic, ktory to
vyflusne do velkeho C.

Najvacsie straty a vibracie vzniknu pri rychlych zmenach, turovani na
krizovatke.

|---------+--------------------------->
|         |           "Kalina         |
|         |           Miroslav"       |
|         |           <Miroslav.Kalina|
|         |           @pvt.cz>        |
|         |           Sent by:        |
|         |           hw-list-bounces@|
|         |           list.hw.cz      |
|         |                           |
|         |                           |
|         |           01.06.2006 15:16|
|         |           Please respond  |
|         |           to HW-news      |
|         |                           |
|         |                           |
|         |                           |
|         |                           |
|---------+--------------------------->
  >----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                           To:|
  |                                                                                                                                              |
  |             "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>                                                                                                   |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                           cc:|
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                              |
  |                                                                                                                                      Subject:|
  |                                                                                                                                              |
  |             RE: Linearni motor                                                                                                               |
  |                                                                                                                                              |
  >----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

             Tak pánové - všechno je jinak...

             Přímo od zdroje (Ondřej Vysoký) jsem se dozvěděl, že motor
pracuje takto: Cituji...

"Výbuchem uvolněná energie se během jednoho cyklu brzdí aktivním odběrem
elektřiny tak, aby na konci zdvihu byla kinetická energie pohyblivé části
nulová"

             Pro programátora řídícího obvodu to teda musí být pěkný
oříšek, napočítat energii pohybujícího se pístu a měnit zatížení elektrické
části tak, aby se píst v protilehlé poloze "zastavil" vlivem brždění
indukcí při průchodu proudu cívkou a čekal na další ránu, která by ho
poslala zase na druhou stranu...

             M.Kalina