sources

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Úterý Červenec 25 22:52:09 CEST 2006

Neznám jediný předpis, který kohokoliv nutí k předání jeho duševního
vlastnictví a dosud mi nikdy nikdo takový předpis v psané formě neukázal.
Smluvní podmínky, jistě, ale obávám se, že předávání úmyslně nepřehledného
kodu zrovna nebude košer a v souladu se smlouvou.

A pak je to stejně všechno nanic, letos jsem byl v rámci tréninku upravoval
něco v cca 20MB disasemblerovanem kodu a najit to co jsme potreboval mi
trvalo asi 40 minut. Uznávam, ze ziskat takto algoritmus je trochu
komplikovanější , ale ruku na srdce, kdo z nás tvoří tak geniální algoritmy,
aby je stálo za to preparovat z kodu. Většinou staci nastin.

 Jestě lepší je situlace u kodu pro platformu .NET tam se i z kodu lze
dostat k zdrojaku třeba v C# coz je pak vubec brnkačka.

Situací, kdy nějaký předpis, či smluvní podmínky nutí k předání zdrojového
kódu, i když se Vám zrovna moc nechce, může být více.

Jinak třeba v mých programech by Vámi navrhovaný algoritmus moc nefungoval,
90 % komentářů mám totiž na řádku za příkazem, kterého se týkají. Taky
občas používám /* ... */. Program by musel být poněkud složitější. Když
už bych něco takového dělal, dostaly by všechny proměnné a funkce různě
dlouhé názvy z 8-20 náhodně generovaných znaků a celý text bych pak zarovnal
do bloku s cca 100 znaky na řádek.

Jinak jako nejúčinnější bych asi viděl dříve navržené disasemblování
již přeloženého programu:-)

PH