Argon misto dusiku

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pátek Červenec 21 21:11:32 CEST 2006

Teoreticky mate pravdu, ale jen u kapalných plynu. Problem je, ze z bezne
prodávaných plynu je v kapalnem stavu jen PB a CO2, vse ostatni je v plynne
fázi s vyjimkou acetylenu, který se uvnitř lahve vstrebava do kremeliny
napustene acetonem.
Kapalny kyslik a dusik se dodava, ale pouze v kryogennich nádobách
systemech. Stejně tak helium a věřte, že je docela rozdíl v ceně litru
kapalneho helia a litru helia na plneni balonku.

Dobry den,
kdyz jsme u toho prepousteni plynu, lze spojit 2 stejne (rekneme 20L ) lahve

a plnou otocit dnem vzhuru a velmi opatrne prepustit? Pokud by slo o inertni

plyny, ne o nejaky srac jako kyslik, myslim ze by to melo jit a v dolni by
mel byt vsechen kapalny plyn. A nebo je to uplny nesmysl a mel bych dostat
petku z fyziky? :-). Dalo by se tak obejit to ze Linde vymenuje (nebo bude
vymenovat) jen za svoje lahve, staci mit znameho v nejake firme.

S pozdravem,
Ales Chlubny

http://www.eset.com