Pár otázek k mereni proudu na 230V ?

BílinaNET robot@bilinanet.cz
Pátek Červenec 21 18:40:01 CEST 2006

Sedim tu nad navrhem zarizeni, ktere spina maximalne 8ks elektromotoru nebo
ventilu s teoretickym maximalnim prikonem 20A ( vsechny dohromady) a protoze
uzitecne funkce jsou jiz implementovany  premyslim nad temi neuzitecnymi.

Modrou LED jsem zavrhl a jedine u ceho jsem nasel alespon teoretickou
vyuzitelnost, je orientacni mereni spotreby u jednotlivych vykonovych
vystupu.

Napadlo me vclenit do kazdeho vykonoveho vystupu merici odpor (kus
manganinoveho dratu) a pomoci nej orientacne merit spotrebu s tim, ze napeti
by se otrocky predpokladalo 230V, presneji konstanti zadane pri
konfiguraci).

Merici ADC mam volny v MCU, stacilo by doplnit multiplexer a merici OZ pro
kazdy merici odpor.

1.	Proc to neni dobry napad a je lepsi se na to vykaslat?
2.	Odhadnete jak velkou chybou muze byt zatizen tento zpusob mereni
spotreby?  Nemam predstavu jak moc CEZu ujizdi napeti v siti od teoretickych
230, respektive jak moc toto napeti kolisa v case.
3.	Az doposud mam celou ridici elektroniku krasne galvanicky oddelenou
od site, timto bych o to prisel, coz by nemuselo primarne vadit, protoze
komunikacni linka je stejne oddelena pres optron, ale nedokazu odhadnout jak
velky vliv by to mohlo mit na zivotnost a spolehlivost.zarizeni. Jinak
receno jak velke riziko pro merici OZ predstavuje mereni na 230V ?
4.	Doporucte vhodny OZ, 4 nebo 8 OZ v pouzdre, v SMD provedeni?

Dekuji

P.N.

P.S. Sedim s notasem u bazenu a mozna se mi  vari mozek, mohu psat kraviny
:-)