DRM -- obrazky z demodulace

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Červenec 21 10:19:25 CEST 2006

Zdravim vsechny zajemce o Digital Radio Mondiale
a dovolim si par svesticek z nasi zahradky :).

V uplynulych peti dnech jsem si trochu hral a zbastlil jsem v Matlabu
naivni davkovy demodulator DRM/OFDM, z nehoz lezou QAM symboly (dal
jsem to nedotahl). Aby z toho neco bylo, udelal jsem z konstelacnich
diagramu animovane GIFy pro pobaveni:

http://duch.cz/mp/drm/ofdm/qam/drm1_mouchy.gif
http://duch.cz/mp/drm/ofdm/qam/drm4_mouchy.gif
http://duch.cz/mp/drm/ofdm/qam/dwmp_mouchy.gif

drm1..4 jsou soubory porizene profi prijimacem za 50000Kc z katedry
radioelektroniky, dwmp je signal z VEF-206 (na obhajobu nutno rici,
ze to umi chytat i lepe, kdyz jsou elementalove nakloneni).

drm4 ma v lepsim programu DReaM SNR asi o 10dB vyssi, ostatni dva
signaly maji SNR podobne v mem bastlu i v DReaMu. Mimochodem, to drm4
s pohadkovym SNR=35dB je vysilani Voice Of Russia :) Prubeh SNR v
case pro DReaM i muj zmatlany demodulator je, kdyby byl zajem, na
nasledujicich grafech:
http://duch.cz/mp/drm/ofdm/snr/

V konstelacnich diagramech jsou vsechny 3 kanaly, FAC, SDC i MSC,
takze je videt, jak se tam chvilemi meni 4-QAM/16-QAM, nekde i
64-QAM.

Slava DRM :)
Pekny den preje Marek P.

P.s> SNR pocitam stejnym vzorcem, jako je v DReaMu, tj.
2*P_FAC/d(FAC)^2; proc se nasobi dvojkou na uroven pilotu, to opravdu
nevim (marketing drmrx.org?), ale zachovavam to z duvodu
srovnatelnosti.