OT: Pracka v coudu - RTOS

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Středa Červenec 19 12:05:18 CEST 2006

Jaky RTOS?! Mam tady maly PICce - 8KB  a na nem mi pri 11MHZ bezi 6seriovych
portu z toho 3 softwarove, na kazde lince ruzne komunikacni protokoly, LCD
klavesnice, v externi SRAM 1024 kusu SW 16 bit timeru(kazdy se musi
obslouzit co sekundu), vse bezi v realu bez sofistikovaneho RTOS (SW za
spoustu penez).
Michal
----- Original Message -----
From: "Tomáš Dresler" <dresler@hw.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, July 19, 2006 10:29 AM
Subject: RE: OT: Pracka v coudu

Tady si to neuvedomis, protoze to chodi vzdycky. Konkretne treba rizeni
motoru bubnu je celkem zajimava zalezitost, nejdriv toci na jednu, pak na
druhou stranu (heh, jasne), ale pro kazdy smer a cast programu ma jiny nabeh
rychlosti, jiny uhel otoceni apod.

Abych uvedl prakticky pripad, takova lepsi pracka prave otacenim bubnu podle
nejake rychlostni rampy meni rozlozeni zateze (plynulejsi rozlozeni pradla v
bubnu), dale testuje, zda nejsou velke vykyvy zateze a nastavuje podle toho
rizeni regulace otacek pro dalsi otaceni. Pro BLDC rizeni je celkem sranda
to uregulovat, protoze jak to smykne s rotorem, mas bez senzoru problem.

Nastaveni teplotnich profilu apod. uz je jen malickost. Jinak to celou dobu
kontroluje zamky dveri, zmeny ovladace, teplotu, stav cerpadel apod.
Samozrejme cilem je co nejvic zlevnit, takze motory bez senzoru jsou
samozrejmosti, relatka a vubec mechanicke prvky se co nejvic vypousteji.

Kdyz si napr. uvedomis, ze vyrobci domaci elektroniky v EU budou za rok
nuceni vsude implementovat tzv. ochranu pred druhym selhanim (je to docela
strasak) a zaroven nechteji prodrazit zarizeni u montaznich zakazniku
tepelnymi pojistkami apod., tak musi zajistit SW tak, aby mel selfcheck,
styl podle programovacich standardu (napr. MISRA), pravidelne obnovovani
registru, vsude kontroly FUNKCNICH mezi promennych apod. (ten seznam
podminek pro SW "class B" je pekne dlouhy), tak to potrebuje rozumny zaklad
pro software, a tim urcite RTOS pro 8-bity jsou.

Dalsi informace uz jsou "strictly confidential", bohuzel, jinak zrovna
pracky jsou hezke tema :) A abych odpovedel na zbytek otazky, jo, pracku mam
doma a semtam ji pouziju, treba zrovna na trencle.

--
S pozdravem/with best regards

    Ing. Tomáš Dresler

mailto:edison@hw.cz