Začátečník: Výběr protokolu

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Červenec 18 10:12:40 CEST 2006

pyrin wrote:
> Mohu se zeptati, jak byste resil pripojeni stejneho potencialu mezi vice
> budovami ? Z praxe znam pripady ze zahranici kdy mezi kostrami budov je
> potencial i vice jak 160V AC. Jedna se hlavne o Madarsko. Jo holt pisek je
> svinstvo.
> Jo a podotykam, ze ta RS485 je galvanicky oddelena na obou stranach. Pak uz
> se zkousi uzemnovani z jedne nebo druhe strany a zatezovani na vzdalenejsim
> konci odporem 100R.
> Taky jsem zazil situaci, kdy komunikacni kabel volne lezici na zemi kolem
> [...]

Ja si nedovolujem tvrdit ze som expert na 485, ale ak su oba konce
galvanicky oddelene a ta spolocne natiahnuta zem (pochopitelne tiez
oddelena od obidvoch kostier) je "zatwistovana" spolu so signalmi, v
kombinacii so slusnym tienenim... Ak sa indukuje nejake _diferencialne_
rusenie medzi zem tahanu spolu so signalmi, musi sa predsa takisto
indukovat _diferencialne_ rusenie aj do samotnych signalov, takze tam
prestane chodit 485 z principu.

wek