Spinani 12V napětím na LED

Milan Horák horak@elcatec.cz
Pondělí Červenec 17 14:19:16 CEST 2006

Zdravím,

mám zařízení na testování kablíku a to mi rozsvítí zelenou LED, je-li
kablík zapojen správně. K tomuto zařízení (nemám k němu schema)
potřebuji přibastlit relé, které mi sepne ven z krabičky 12V.

Zařízení je napájeno 12V a 'signál' bych bral z té LED.

Mám k dispozici BD139 a 12V relátko od Siemens Portugal, k němuž jsem
bohužel nenašel datasheet, ale je vymontováno ze zařízení, v němž bylo
použito k podobnému účelu.

Předpokládám, že cívku relé zapojím mezi +12V a kolektor a potřebuji
tedy znát hodnotu rezistoru v bázi, kterým budu tranzistor otevírat.

Nejhorší je, že to potřebuji spáchat do zítra :-(

Mockrát děkuji za jakoukoli pomoc.

Milan