Jsou někde "bezolovnatě pájitelné" dokumenty v češtině?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Červenec 14 10:13:12 CEST 2006

Jaroslav Lukesh wrote:
> Dobrý den,
>
> Šéf by chtěl vidět hezky česky (či anglicky) "černé na bílém" jak je to s
> možností bezolovnatého pájení u serverů a počítačových komponentů u nás v
> česku. Nevíte, kde by se nejaké oficiální info v češtině (popř. v angličtině
> pokud u nás je to úplně nachlup stejné jako v EU a neřitolozili tvrdšími
> opatřeními) dalo sehnat? Nechci obecný link http://www.pb-free.info/ - nějak
> jsem tam nic takového nemohl najít, potřebuji závazný dokument EU s
> vyjmenovanými výjimkami.

Neviem ako v CR, ale my na zaostalom Slovensku na toto pouzivame zakony
a vyhlasky :-)))

Konkretne, zakon 409/2006 (co je uplne znenie zakona o odpadoch 223/2001
so vsetkymi asi 150 novelami medzitym, co vlastne je viacmenej len
zahrnutie smernic EU) hovori v par.54b ods.1 pism. d):

Vyrobca elektrozariadeni je povinny... pri uvádzaní na trh
elektrozariadení, ktoré patria do kategórie 1 až 7 a 10 podľa prílohy
č.3a a žiariviek alebo svietidiel určených na použitie v domácnostiach,
zabezpečiť ,aby tieto neobsahovali materiály a súčiastky obsahujúce
olovo, kadmium, ortuť, polybrómovanébifenyly, polybrómovanédifenylétery
alebo šesťmocný chróm, okrem ustanovených prípadov [§68ods.3písm.u)];
táto požiadavka sa nevzťahuje na náhradné dielce určené na opravu alebo
na opätovné použitie elektrozariadení, ktorých pôvodné materiály a
súčiastky mohli obsahovať olovo, ortuť, kadmium, polybrómovanébifenyly,
polybrómované difenylétery a šesťmocný chróm.

Mno takze tie vynimky su:

- pismeno 8 a 9 z citovanej prilohy 3a, a to je:

8.Zdravotnícke prístroje (s výnimkou všetkých implantovaných a
infikovaných výrobkov)

9.Prístroje na monitorovanie a kontrolu

Tieto body su este presnejsie rozvedene (ze co konkretne do nich spada)
vo vyhlaske 208/2005 priloha 1. Zaujimava je najma kat.9:

Kategória č.9: Prístroje na monitorovanie a kontrolu
Druh:
9.1 Hlásič elektrickej požiarnej signalizácie
9.2 Tepelné regulátory
9.3 Termostaty
9.4 Prístroje na meranie, váženie alebo nastavovanie pre domácnosť alebo
ako laboratórne zariadenia
9.5 Iné monitorovacie a kontrolné prístroje používané v priemyselných
zariadeniach (napr. ovládacie panely)

- vynimky podla osobitnej vyhlasky (§68ods.3písm.u len hovori, ze
ministerstvo takuto vyhlasku moze vydat); tato vyhlaska je prave uz
spominana 208/2005 a v nej sa v prilohe 6 hovori:

Najvyššie prípustné limity obsahu ortuti a olova v materiáloch a
súčiastkach, na ktoré sa nevzťahuje povinnosť výrobcu elektrozariadení
podľa §54b ods.1 písm.d) zákona:
[...]
7. Olovo v spájkach s vysokou teplotou topenia (t.j. zliatinová spájka
cín–olovo s vyšším obsahom ako 85% olova)
– olovo v spájkach pre servery, pamäť a systémy na ukladanie dát
(výnimka udelená do roku 2010),
– olovo v spájkach pre elektrozariadenia sieťovej infraštruktúry pre
spínanie, signalizáciu, prenos, ako aj sieťové elektrozariadenia pre
telekomunikácie,
– olovo v elektronických keramických súčiastkach (napr.
piezoelektronické prístroje).

- vynimka na opravy priamo podla citovaneho clanku zakona.

Myslim, ze to je jednoduche a jasne... :-))) (trvalo mi to dost dlho
pozhrnat a ono to v kuse pribuda... :-( )

wek