vrceni zarivek

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Červenec 12 21:37:11 CEST 2006

On Wed, 12 Jul 2006, Simon Cihelník wrote:

> Lze nejak ucinne (a levne) elektronicky omezit vrceni svitidel s linearnimi
> zarivkovymi trubicemi? Koupil jsem do naseho arealu svitidla Modus LLX258
> ( http://www.modus.cz/main.php3?SelectedMenu=1&id=19 tj. 2 x 58 W) a nemala
> cast (odhadem 30 %) z nich nesnesitelne rve. Nez se pustim do reklamaci
> (budou to nekonecne dohady...) ve velkoobchode, rad bych "nejak" problem
> resil sam. Hlavni problem je zavesna hlinikova mrizka, ktera se postupne
> rozrezonuje. Mechanicky jsou upevneny svitidla na rovnem povrchu, prirozene
> "odpruzovacim" :) (= sadrokarton)...

Tipnul bych si ze to delaji tlumivky. Otestovat se to da tim ze zkusis
prepojit na chvili na nejake jine, overene ze nevrci. Prodejce asi nebude
nadsen predstavou ze si ma vzit 30% svitidel zpet, zvlast kdyz sviti a o
hlucnosti pri prodeji rec nebyla. Na pokusy o tlumeni tech rezonanci
bych moc nevsazel, byla vy to hrozna prace.