OT: Kvalita MP3 (bylo Zkusenosti s MP3 prehravacem...)

RVsoft rvicek@quick.cz
Středa Červenec 12 20:31:44 CEST 2006

Dusan Dolezal napsal(a):

> To ja taky ne, okapni roury si davam jenom na fotak... :-))

> Vubec ne, ja to nijak netestuju, proste vezmu CDex s Lame a prehrnu to se
> standardnim nastavenim. Ale to Lame podle vseho patri k nejlepsim a pocitam
> ze jste ho urcite zkousel. Ono ja jsem v naprosto odlisne situaci nez vy, ja
> zase muziku posloucham vetsinou jenom doma pres bedny, ten prehravac jsem si
> poridil jenom kvuli anglictine a tam mi je kvalita zvuku celkem ukradena
> (ostatne mam vetsinu veci stazenych z BBC a oni to maji zkomprimovane v RA s
> [...]

Tak jsem obetoval jedno odpoledne k otestovani poslednich vykriku v
oblasti komprese hudby.

Zaver aspon pro mne je jednoznacny (vzal jsem jednu skladbu a postupne
ji zkomprimoval ruznyma kodekama) a poradi je takove:

1. WAV - 26.9MB
2. FLAC - 17.2MB
3. OGG - 4.1MB
4. WMA a MP3 - 3.3MB

Vse v nejvyssich kvalitach co melo jeste smysl. FLAC je dobrej (je
bezeztratovej a je to znat), ale jeste je to prilis velkej soubor.
Nicmene prekvapenim je pro mne konverze do OGG pomoci WinVorbisu - musim
rict ze to o co je to horsi prekousnu za cenu sestinasobneho snizeni
velikosti souboru.

Takze pro me je jasne ze prehravac jedine s OGG a doma zacnu ukladat vse
do OGG. Skoda jen ze ten format nema takovou podporu jako MP3.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info