Zruseni gravitace

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Červenec 8 11:59:19 CEST 2006

poviem co viem, ale nepovazujem sa za povolaneho, takze je velmi mozne
ze sa myslim :-)
gravitony su predpovedane teoriou a hraju dolezitu ulohu pri drzani veci
pokope. Prebiehaju experimenty na zaznamenanie gravitacnych vln
(napriklad od vybuchov supernov). Ak som to spravne pochopil tak ak by
sa zaznamenali tieto vlny tak by to znamenalo ze gravitony existuju.
Experiment spociva v tom ze na troch miestach na zemi su nainstalovane
velmi citlive detektory, ktore pozostavaju z velkej hmoty ulozenej na
stabilnom podklade spojene so supravodivymi mikrovlnnymi rezonatormi a
meria sa ich deformacia. Namerane data sa potom koreluju aby sa
odstranili lokalne perturbacie a pokial viem vyzera ze uz nieco namerali...
b.