[Domaca automatizacia] Ako tahat 485kovu zbernicu?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Červenec 7 12:30:28 CEST 2006

Novotný Pavel wrote:
> Ja osobne pouzil klasickou šroubovací svorkovnici ARK 3.5 pruchozi kabel
> staci oholit, ohnout zastrčit a zasroubovat.
> Pouzil jsem 2x3 svorky zatím pouzivam +12V,GND,A,B

Hmmmm no, to by mozno slo, aj ked u mna skor vo forme klasickej cokolady
(nemam tam ziadny plosak; predpoklada sa len buduce pouzitie, takze je
to len hola RJ45 do ktorej potom budem pchat nejake gerety zvonka...
teda taka je moja naivna predstava...) Ale aj tak si to vyzaduje nejake
blankovanie a uz to samo osebe je dost pracna zalezitost... To
spajkovanie by nebolo take hrozne, keby si nevyzadovalo 3 ruky...

Moj model nie je maximalne zadrotovany dom, len taky kompromis - len
niektore svetla co su spinane nie priamo z vypinaca a okrem toho TPckovy
kabel omotany okolo domu pre buduce pouzitie; ide o centralizovany
system "CMS" (Centralny Mozog Systemu - vid diskusia tu niekedy pred rokom).

Vypinace pre tie svetla, co su spinane, su normalne kupene tlacitka toho
isteho radu ako su aj ostatne vypinace - dufam, ze na 12V/1kOhm s nimi
nebude problem. Nerata sa zo ziadnou inteligenciou vo vypinaci, to je
IMHO prizlozite, v rodinnom dome je jednoduchsie a mozno v konecnom
dosledku aj lacnejsie potiahnut par vodicov od kazdeho vypinaca (ja mam
dokonca od kazdeho vypinaca cele TPcko, takze rezerva pre pripadnu
"inteligenciu" tam je).

wek