DRM na VEF-206 -- zaver

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Červenec 3 16:52:41 CEST 2006

Pekny letni den cele konfere
i podmnozine klubu silencu,

o vikendu jsem nahradil smesovac 465kHz->nf zalozeny na krystalu
14.318:30 vnitrnim oscilatorem NE602 s keramickym rezonatorem 455kHz,
na galvanicke oddeleni od PC jsem zakoupil roztomily transformator
GES KBT600/600 a kultovni prijimac VEF-206 se mi odmenil mnoha
minutami pomerne pekneho prijmu DRM.

Ukazky prijateho vysilani Deutsche Welle na 3995kHz prevedene do MP3
(skoda, ze je program neuklada primo v MP4 AAC) jsou zde:
http://duch.cz/mp/drm/prijem/2006-07-02/

Podotykam, ze vse bylo chytano pouze na feritovou antenu v prostredi
zarusenem 3-4 PC, barokni cihelny dum.

Pri kvalitnim signalu i s urcitou merou uniku byl signal prijiman s
zadnymi nebo nepatrnymi vypadky. Hlaseny pomer signal/sum byl v
rozmezi 12 az 19dB. K dokonalosti ma DRM na VEF-206 daleko, ale
myslim, ze je to pekna ukazka moznosti DRM (i toho starickeho jiz
prijimace) -- alespon jsou timto pokusem oslabeny myty o nutnosti
stabilnich a nesumicich oscilatoru, linearnich stupnu a rovnych
filtru. Podotykam, ze VFO jsem ponechal puvodni.

Bude-li zajem, zverejnim upravu VEF-206 pro Digital Radio Mondiale na
Internetu -- staci vymenit 3 kondiky, zatocit sroubovakem a pridat
NE602/SA612 a keramicky rezonator. Myslim, ze dalsi usili na upravy
by se uz asi ve srovnani se stavbou noveho prijimace nevyplatilo.

Zdravi Marek P.