Digitalni fotoblesk

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Úterý Leden 31 20:05:34 CET 2006

> Ono to mozna vypada jako
>hovadina stavet si blesk, ale kdyz ty vetsi avykonnejsi blesku lezou
>krute do penez a to vubec nemluvim o ruznych moznostech s dalkovym
>ovladanim.

Ano lepsi blesky jsou drazsi, nicmene mnohem komfortnejsi. E-TTL asi jen
tak jednoduse nepostavite a to uz vubec nemluvim
o komunikaci s fotakem. Ano postavit si studiovy blesk na pribleskavani
o strop ano - da se laborovat s optimalnim nastavenim exp. atd.
Ale jdete na nejakou akci s homemade  flashem a 80 procent snimku  je
"odpad".
 Ja jsem take stavel blesk s legendární IFK 120, kondy jsou 10x
270M/350V  tedy dohromady 2G7.

Nabijim na max 330V tedy zhruba 150Ws. Sila zablesku regulovana pouze
konecnym  napetim na kondu.  (140-330) Menic jednocinny , napajeni
5xNICD ( z RF-10)  spickovy odber okolo 10A, nabito asi za 15 sec.
Synchro je opticke na 1, nebo druhy zablesk masteru (pokud navazuje na
E-TTL). Nebo kontaktem.
 Je to postaveno hodne dosiroka s vyuzitim reflektoru od halogenu a uz
puvodni zamer byl jen jako pomocny vykonny blesk na strop. Nejhorsi na
tom bylo, ze kazda fotka stala vzdy jednu "testovaci" pak nahled na
display a pote dalsi expozice s korekci....proste jsem neumel nastavit
expozici dle daneho ( i pevne nastaveneho vykonu blesku )
Casem jsem presel na digi-zrcadlo a koupil EX-580  a tento delany blesk
mam v "zavesu"  pouze pokud se jedna o opravdu velke prostory ( kostel )
Super vyuziti je i za plneho slunce kdy maximalne clonim a plnym vykonem
pribleskavam stiny.

Dnes uz bych urcite blesk nestavel, dalo mi to dost prace, vyvijel jsem
svuj menic ( hodne testovani ucinnosti, jader, vinuti, napajeni ) a kdyz
vidim co dokaze profi
ani se to snad  nevyplati.  Jen pouze jako studiove "pleskadlo" treba do
destniku atd....
Pokud mate moznost dovozu, pripadne Oegling a fy, ktere jsou solidni,
cena pekneho blesku neni az zas tak vysoka...

Tady par obrazku meho vytvoru:
 http://web.quick.cz/solemon/flash/blesk1.jpg
http://web.quick.cz/solemon/flash/blesk2.jpg
http://web.quick.cz/solemon/flash/blesk3.jpg