opticke vlakno

Jozef Racek jozef.racek@unit.sk
Úterý Leden 31 14:58:11 CET 2006

Tazka otazka...

Bezne opticke kable sa robia multimodove a singlemodove
Multimodove maju rozmery 50/125, alebo 62.5/125 um
Teda vlastne vlakno (jadro vlakna, ktore prenasa oticku info ma 50,
alebo 62.5 um)
je dost problem do toho naviazat nejake svetlo ( teda prinutit ho, ze ma
vliezt do toho vlakna a nie vsade okolo ;-)))
ten zbytok do 125 um je primarny obal.

single su tusim 5 a 7 um a tam je naviazanie este horsie ;-)))

Pre predstavu  - ludsky vlas ma asi 150 um ( blondate su tensie, cierne
hrubsie)

Ohyby - zavisle od materialu, nektore vlakna su naozaj sklenene, vecsina
je ale plastova.
bezne kable su funkcne aj pri polomeroch ohybov 1-2 cm.
Sklenene su krehkejsie - pri udere, alebo pad eniecoho na vlakno dokaze
"puknut" - rozlame sa jadro a uz ma podstatne vecsi utlm a odrazy na
lomoch...

Dodo