detekce SS napeti pomoci MCU

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Leden 31 09:58:16 CET 2006

Zdravim,

> [...]
> hodnoty... (t-1) a (t) ...tj. predchozi a aktualni. Z toho vypocitam
> derivaci (smernici primky). ADC vzorkuje v pravidelnych intervalech,
> zhruba to je 10ksps.
> Pak mam jeden registr, ktery se inkrementuje/dekrementuje podle znamenka
> smernice primky. U AC nebo hudebniho signalu teoreticky nikdy nemuze
> nastat preteceni, protoze nejakou dobu se pricita,nejakou dobu se zase
> odecita...proste tim ze je signal symetricky. Jde o to aby ta merici
> perioda byla dost dlouha, aby overflow nenastal treba pri frekvenci 10Hz.

to mate slozity a s prominutim k nicemu. Vy to derivujete a tu
derivaci pak zpatky integrujete ("inkrementuje/dekrementuje podle
znamenka smernice primky"). Na to zapomente.

Kdyz to udelate tim exponencialnim zapominanim, nebo pro me za me i
aritmetickym prumerem z N hotnot (zlepsit by se to dalo vazenym
prumerem a prekryvanim okna, ale to je asi opravdu zbytecnost), tak
Vam to take najisto nepretece.

> [...]
>
> Ad) FFT.   FFT64 pri 50mips = 6ms? ... to je asi 20ms pri 16Mips (atmega) ?
> Bohuzel musim pripocitat i reakcni dobu rele, coz jsou taky nejake
> vyznamnejsi milisekundy.
>
> Ad) Analogove reseni. Taky by nebyl problem. Osobne jsme zkouseli
> vyrobky od fy.EZK. Ochrana je dobra, nicmene zpusobuje vypadky pri
> zvysenem hudebnim vykonu. Coz je nemile,jestlize delate koncert a nahle
> vam ztichne zesilovac protoze ochrana spatne vyhodnotila DC napeti. A
> taky uz nam shoreli 2 repraky a to ne zrovna levne kousky (18").

Ta FFT, jak jsem psal, ve Vasem pripade je totez, co prumerovat N
cisel. Tak si to uvedomte, usetrite *log(N).

Doporucil bych Vam asi dolni propust + ADC a delat to exponencialnim
zapominanim. 10Hz (nebo neco jineho) si nastavte jako casovou
konstantu toho zapominani a zvolte si, pri jake prahove urovni napeti
budete repraky odpojovat.

ZdraviM.P.