Vysavac + Re: digitron hodiny + DCF77

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Čtvrtek Leden 26 17:10:57 CET 2006

Ja jsem si delal tyto http://www.electricstuff.co.uk/nixclock.html
ale je to nepouzitelne, rozchazi se to o par vterin / dve hodiny
provozu. Ale docela jsem se bal to pripojit rovnou na 230V, to jsem se
schovaval pod stolem, kdyby to nahodou 'bouchlo' :) Nastesti to makalo
na prvni pokus.

Koupil jsem DCF modul, takze se ho pokusim ozivit na atmelu a pripojit
digitrony.

Ja vubec s 230 nemam dobre zkusenosti. Jednou (a to byla teda
kravina a uz je to hodne dlouho, byl jsem jeste maly), jsem chtel
parodovat jeden film. Je to hodne stary film a jediny co si z neho
pamatuji je baba, ktera letala ne na kosteti, ale na vysavaci. Jako
privod proudu ji slouzil jeji nos. Proste snuru od vysavace strcila do
nosu, on se rozebehl a letala na nem (moderni letajici koste). No, tak
sem asi po hodinovem nucenem vysavani kdy jsem toho mel plne zuby,
vytahnul zastrcku ze site aniz bych ho pred tim vypnul vypinacem
(vysavac jeste bezel setrvacnosti) a strcil jsem zastrcku do nosu jako
ze ho napajim z nosu jako ta baba. Dostal jsem takovou ranu, az mi
zcernalo-zezelenalo pred ocima. Dlouho jsem to rozdejchaval :)
Pak se mi to stalo jeste jednou nechtene, kdy jsem take vytahnul
zastrcku ze site (byl jsem linej vypnout to vypinacem, protoze jsem ho
potreboval prepojit jenom do jine zasuvky), vysavac jeste bezel a
dotkl jsem se zastrcky rukou. V tu chvily jsem si vzpomel na tu babu
letajici na vysavaci. Nechapu ze tam nedaji nejakou ochranu, proti
napeti co se tam indukuje (teda asi krome toho vypinace).

Ale to jsem trosku odbocil. Ale veril bych tomu, ze i dnesni vysavace
na tom nejsou o moc lepe. Nebo snad ano?

--
Michal Grunt