digitron hodiny + DCF77

RVsoft rvicek@quick.cz
Čtvrtek Leden 26 16:29:03 CET 2006

Aha, no ja mam modul bez posileni vystupu a tak jsem to nakonec vyresil
tak ze jsem tam soupnul 74HCT00 tak, ze je vystup z U4224 pripojen pres
dve hradla v serii a u hodin jsem vystipnul pull-up a pripojil to
natvrdo na vstup MCU. Zbytek hradel jsem pouzil jako signalizaci primo
na modulu a je na nich povesena LEDka.

Co se tyka prijmu. Hodiny mam pripojeny az 3m nf dvouliky a prijimac je
asi v teto vzdalenosti od hodin. Nicmene nemyslim si ze by mu vadilo
ruseni hodin - ten prijimac mam takhle daleko hlavne kvuli tomu, ze je
to blizko okna a byl tam nejlepsi prijem. Hodiny jsou primo nad televizi
a nezaznamenal jsem, ze by se prijem zhorsil kdyz je televize zapnuta.
Kdyz jsem to zkousel tak jsem mel ten prijimac dokonce asi jen 20cm od
hodin a nabehlo to cca za 10minut.

Ten modul co mam, ale mel pomerne malinkou antenku cca 4-5cm a na tu mi
to absolutne nechodilo. Uz jsem z toho byl uplne zoufalej (vite z ejsem
vam psal :-) a nakonec jsem vzal feritovou tycku asi 10cm dlouho temer
stejneho prumeru a zkusil ji jen polozit vedle te originalni - okamzite
se prijem uklidnil a nabehly ciste casove znacky - predtim nesouroda
zmet blikani ci trvaleho sviceni. Nakonec jsem tu antenu prilepil
vterinovkou k te puvodni antene natrvalo.

Spravny prijem vypada tak ze prvni doutnavka blika pravidelne podle
oscilatoru hodin a druha by mela blikat presne podle znacek DCF - dobry
prijem jsou kratka bliknuti (lze poznat delsi a kratsi znacky).

Mam bohuzel trosku poznamku k trochu nedokonalemu dekodovani - uz se
dvakrat stalo ze se hodiny posunuly (jednou dokonce presne o 2h a
manzelka mne vyhnala ve 4 rano z postele do prace misto v sest - prisel
jsem na to az v koupelne). Je treba synchronizaci nastavit v PC jinak se
hodiny nesynchronizuji. Ale stve mne ze nejdelsi interval kdy se maji
hodiny pokouset pripojit je 1h coz mi prijde hrozne kratky cas -
vzhledem k presnosti vlastniho krystalu by to stacilo 1x denne. Je ale
jasne, ze nemci maji lepsi signal a tak asi nebude snaha s tim neco delat.
Pokud jsou hodiny zasynchronizavany prestane vsechny doutnavky blikat a
sviti trvale. Po nastavene dobe se zase rozblikaji a nastava nova
synchronizace na DCF.
Vsichni uvadeji ze nejlepsi prijem byva kolem 3h rano, ale ja mam zatim
zkusenost, ze to je spis otazka pocasi nebo nevim ceho jineho - i s tou
delsi antenou jsou obdobi kdy je totalne prijem znicen.

RadekCX