OT: co vieme a co nevieme

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Leden 25 17:22:44 CET 2006

Jaroslav Lukesh wrote:
> Ne, vy se tam připojíte dobrovolně. Ať už průhledným obrázkem někde na webu,
> reklamním bannerem, nebo jste každou chvilku u MS (třeba i prvotní home
> stránkou v browseru; vyzvedává odtud help, hledá komponenty a pod.).

Na uvod pominieme to ze som kazdu chvilku u MS, to je prilis lahke odrezat.

Aha, takze ten obrazok/banner spusti nejaku reakciu v ...hm som lama,
proste niekde hlboko v niecom co je zodpovedne za rozparsovanie TCP
(pardon ale lepsie to neviem), a to si uz nasledne najde nejaku cesticku
ako data vyplut? Napr. ako obsah URL pri opakovanom dotaze na ten
obrazok, alebo nieco take?

Tento pristup je technicky pochopitelny, ale ma jeden zasadny
organizacny nedostatok - nechce sa mi verit, ze NSA bude pasivne cakat,
kym sa prislusny sudruh uklikne na prislusny obrazok (aj ked je mozne,
ze obrazkov je roztrusenych mnoho).

Znova mi je nejake NSA (v prvom kole) ukradnute, ja len chcem vediet, ci
je cesta odniekadial niekam, a dozvedam sa, ze je, len je - svojim
sposobom - jednosmerna. A to je presne ten filozoficky problem, ktory
mam aj ja s tymi eternet-na-seriak udelatormi, jednoducho v obecnom
pripade nemozem "zavolat udelatoru" ale musim pockat, kym udelator
zavola mne.

Te

> Spíš se to netýká těch 0,1% co používají jen a jen OS OS a nic jiného.

Neviem co je OS OS, mam mat komplex menejcennosti? :-)

> před několika lety se používalo ke skryté komunikaci ICMP paketů (klidně se
> tak dala převzít i plocha woken), dnes je to už přežitek, jsou rafinovanější
> způsoby.

Mno to je vsetko pekne, ale mozete uviest konkretny priklad?
Ked tvrdite, ze "před několika lety se používalo ke skryté komunikaci
ICMP paketů", to znamena, ze tento mechanizmus mam niekde v mojich Win98
zabudovany, vsak? A kedze je to uz prekonany mechanizmus, urcite nebude
nikomu vadit, ak ho predvediete...

wek