Ping na port 80

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Leden 25 12:14:34 CET 2006

Puvodni zprava ze dne 25.1.2006:

> Mate nekde odkaz na jakem principu to ma fungovat? Dokazu si
> predstavit vyuziti sluzby ECHO (TCP i UDP), ale ta nemusi byt
> spustena (a vetsinou take nebyva) a navic je na konkretnim portu, a
> zrejme to nebude 80.

Jasne, to pak jede pomoci protokolu ECHO. Nikoliv na volitelnem portu
treba 80. Ja jsem reagoval na "PING vyhradne pres ICMP", ze existuji
take jine implementace nez pres ICMP, prave pomoci protokolu TCP/UDP
pres ECHO. Jinak, treba proxy servery nebyvaji transparentni pro ICMP,
takze kdyz nekdo sedi za proxy serverem, PING mu je na nic, nikam
nepingne.

Samozrejme, kdyz je treba testovat dany port, je treba navazat
normalni TCP spojeni a zjistit, jestli na tom portu nekdo nasloucha.
To uz neni PING, ale bezne navazani spojeni, to uz tu nekdo radil
treba pres telnet apod.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem