Drive-by-wire

Rt jr@siliconbrain.biz
Úterý Leden 24 19:54:05 CET 2006


> My chceme (do budoucnosti) postavit roboticke auto, na kterem budeme 
> provadet "vyzkum" nekde mimo silnice. Kvuli snizeni nakladu ovsem chceme 
> zachovat pouzitelnost auta pro normalni provoz, abychom mohli na 
> testovaci mista lehce dojet. To samozrejme nebude zcela legalni, ale 
> toto riziko si uvedomujeme a jsme ochotni ho podstoupit.

Inspiraci pro roboticka auta a jejich problemy by vam mohla prinest 
stranka http://www.darpa.mil/grandchallenge/
Cilova odmena take neni k zahozeni.

> Kam vlastne tedy smeroval muj puvodni dotaz? Vim ze tady je spousta lidi 
> s ruznymy zkusenostmi snad ze vsech oboru a ze take urcite spousta lidi 
> o necem podobnem alespon uvazovalo. Takze pokud by nekdo mel nejake 
> zajimave napady jek rizeni auta resit

Zkuste se inspirovat strojnim rizenim nakladnich automobilu, treba 
takove Tatry. Jestli mne pamet neklame, tak hydraulicke cerpadlo na 
motoru bylo malicke a davalo prutok jen par desitek litru za minutu. 
Rozvadec snad delala prazska Technometra.
Ostatne i rizeni kloubovych mestskych autobusu s motorem v zadnim dile 
je zajimave.

nebo ho napadly vhodne komponenty
> pro neco takoveho tak budeme vdecni za kazdou radu. Nepriklad kde levne 
> sehnat hydraulicke ventily, vhodne zprevodovane motory a tak podobne...

Levne asi ne, ale na jednom miste (cas jsou taky penize):
www.farnell.cz, www.rs-components.cz

BTW: vhodne a ruzne zprevodovane elektromotory jsou snad v kazdem 
modernejsim aute pouzite od pohonu steracu pres stahovani oken az po 
nastavovani sedacek. Takze navstivit vrakoviste...
--
Rt



Další informace o konferenci Hw-list