Drive-by-wire
Rt
jr@siliconbrain.biz
Úterý Leden 24 19:54:05 CET 2006
> My chceme (do budoucnosti) postavit roboticke auto, na kterem budeme
> provadet "vyzkum" nekde mimo silnice. Kvuli snizeni nakladu ovsem chceme
> zachovat pouzitelnost auta pro normalni provoz, abychom mohli na
> testovaci mista lehce dojet. To samozrejme nebude zcela legalni, ale
> toto riziko si uvedomujeme a jsme ochotni ho podstoupit.
Inspiraci pro roboticka auta a jejich problemy by vam mohla prinest
stranka http://www.darpa.mil/grandchallenge/
Cilova odmena take neni k zahozeni.
> Kam vlastne tedy smeroval muj puvodni dotaz? Vim ze tady je spousta lidi
> s ruznymy zkusenostmi snad ze vsech oboru a ze take urcite spousta lidi
> o necem podobnem alespon uvazovalo. Takze pokud by nekdo mel nejake
> zajimave napady jek rizeni auta resit
Zkuste se inspirovat strojnim rizenim nakladnich automobilu, treba
takove Tatry. Jestli mne pamet neklame, tak hydraulicke cerpadlo na
motoru bylo malicke a davalo prutok jen par desitek litru za minutu.
Rozvadec snad delala prazska Technometra.
Ostatne i rizeni kloubovych mestskych autobusu s motorem v zadnim dile
je zajimave.
nebo ho napadly vhodne komponenty
> pro neco takoveho tak budeme vdecni za kazdou radu. Nepriklad kde levne
> sehnat hydraulicke ventily, vhodne zprevodovane motory a tak podobne...
Levne asi ne, ale na jednom miste (cas jsou taky penize):
www.farnell.cz, www.rs-components.cz
BTW: vhodne a ruzne zprevodovane elektromotory jsou snad v kazdem
modernejsim aute pouzite od pohonu steracu pres stahovani oken az po
nastavovani sedacek. Takze navstivit vrakoviste...
--
Rt
Další informace o konferenci Hw-list