Solarni elektrarny - tepelne

Miroslav Soltisik miroslav.soltisik@t-mobile.sk
Úterý Leden 24 10:27:28 CET 2006

1.
>Od ZŠ jsem začal a následně pokračoval až k zjištění, že už to za mě
spočítali
>jinde:

http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/academic/schmidt/schmidt.htm

Uvedena stranka je ok. Vypocty mam niekde v xls a suhlasia s realitou
(zmerane).
Mal som vsak na mysli nie vypocty ale pochopenie principu.
Povazujem to za prvotne a kvantitativne vypocty za sekundarne.

2.
>Pomocka: porovnanie prace vystupnych plynov a kompresie.
>Tak tohle prosím trochu rozvést.

Na uvedenej stranke uvedene ako Wc a We. Plati rovnako pre turbiny, motory
v autach ako aj pre stirlinga.

3.
Jediná otázka, která je z mého pohledu důležitá:

Mám se obávat, že celková účinnost bude horší, než 20 %?

Pri prvych pokusoch urcite menej.
Ak to dotiahnete na 20 - 22% budete to povazovat za svoj zivotny uspech.
Vela zdaru.

3.
>150 000$ je to cena za jednu misu.

>Jak velkou, nebo kolik tepla dodá za rok při instalaci v ČR?
>(cena za kus je pro mě prostě nic neříkající číslo)

Google prekvapivo vyhodil za par sekund:
http://www.physlink.com/News/110904SolarDish.cfm
http://solstice.crest.org/renewables/dish-stirling/

cena za kus je pro mě prostě nic neříkající číslo

Pre zakaznikov plati opak. :-)

Celkovo mi to pripada, ze sa chcete pokusit o nieco ako supravodive cievky
v inom vlakne. Tu nastastie nie su az take preexponovane ocakavania ale aj
tak by som doporucil najskor si fyzicky ohmatat nejaky tepelny stroj
(meranie teploty a tlaku nie je taky problem), pripadne odmerat nejaky FV
panel (skor panelcok).

Zatial mi to pripada (dufam ze sa mylim):
Postavte si raketoplan rychlo a jednoducho za 100 dni.