74LS122

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Leden 23 21:54:03 CET 2006

Proc resi delku toho pulzu nejake MKO, proc to nedela rovnou ten CPU ?

Danhard
*****************

Dobrý den,
zajímalo by mě, zda někdo nemá nějakou konkrétní zkušenost s řešením
samovolného spuštění pulzu u 74LS122. Mám jednoduché zapojení spínající
zámek dveří na dobu cca 1.8s pomocí přechodu vstupního logického signálu
z "1" na "0".

Popis zapojení: výstup z CPU je v log. "0" do 3.5mA, v log. "1" max.
0.1mA. Je tam PULL-UP 10k, pak přímo vstup do 74LS122N.Časovací R je
260k, C je elyt 22u. Výstup je přes 1k s PULL-DOWN 10k na tranzistor
kterým se spíná optron, kde je na výstupu MOSFET, 12V a na svorkovnici
samozřejmě Schotkyho dioda. Napájení pro CPU je přes 7805 ze stejného
12V napáječe (jiný zdroj než těch 12V není dostupný).

Občas se stane, že dojde k samovolnému sepnutí zámku. Naposledy to bylo
když sem se zámku dotkl rukou (statická elektřina ?). Dá se proti tomu
nějak bránit ? Jaká opatření bych měl vyzkoušet ?

s pozdravem staronový člen konference: Vlasta Wagner