Geiger Mullerova trubice ?

Snail Instruments snail@iol.cz
Pondělí Leden 23 21:37:56 CET 2006

>V oblasti pristroju na mereni radioaktivity jsem bez zkusenosti a tak jsem
>cekal , ze na muj dotaz bude existovat odpovet typu pouzijde cislo XY a v
>datasheetu k tomuto nejlepe polovodicovemu cidku se doctu vse potrebne
>vcetne referencnich grafu jak se cidlo chova pri mereni radonu :-)

Tak jednoduchy to asi nebude. Polovodicove detektory sice existuji, ale
protoze aktivita v obytne mistnosti je dosti mala, musi v tom byt krystal
velky jako byk, ale mnohem drazsi.

Jelikoz nemam k dispozici vhodny zdroj ionizujiciho zareni, nemohu
>odzkouset jestli to funguje, a netroufam si odhadnout, jak citlive to
>bude.

Odhadnul bych, ze nic moc. Rozhodne ne na radon. 20Bq/m3 znamena, ze v
jednom metru krychlovem vzduchu se za vterinu rozpadne 20 jader radonu.
Jeden rozpad vyprodukuje ve vzduchu asi pul milionu elektronu. Ty se daji
posbirat v ionizacni komore, protekajici proud bude umerny aktivite radonu.

J. Hanzal