Drive-by-wire

Vymětal Tomáš vymetalt@gmail.com
Pondělí Leden 23 19:01:28 CET 2006

Jako první bych se zkusil podívat ke konkurenci ... např. "LKAS" od
Hondy... co se týče ostatních vlivů .. viděl jsem kdysi kdesi (vážně
nevzpomenu) problémy autopilotáže na silnici a možná řešení. Tuším, že
jako nejlepší bylo systém s dvěma radarovými čidly, které skenovaly
prostor před sebou, identifikovalo to podle trasy, objemu, tvaru a
rychlosti typ objektu, zavedlo do 3D vizualizace pro "pilota" i s
odhadovanou trajektorií objektu. Samo s těmito objekty dokázal systém
dále pracovat, vyhýbat se případným budoucím kolizím, v nevyřešitelných
situacích (vysoká rychlost, uzavírající se fronta chodců) klakson a
"emergency brake" .. Všeobecný problém myslím je v tom, že jakkoliv bude
systém ideálně fungovat, půjde jen o čas, kdy auto někdo zboří ze zadu
po prudším brždění, které bude u stroje razantnější a s nižším zpožděním
na podnět než u normálního řidiče, který bude stroji nalepený na prdeli
... Rozhodně bych ale od podobného systému očekával možnost detekce
vozidla před sebou a jeho "sledování" v nastavené bezpečné vzdálenosti
.. Co se týče programování jednočipů, nemůžu sloužit, nicméně kdybyste
měli v rozběhlé fázi nouzi o nápady, rád do mlýnku přidám svoje nápady
... ;)

T.V.