Stirlinguv motor, WAS: Solarni elektrarny - tepelne

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Pondělí Leden 23 16:22:54 CET 2006

V TV (uz je to dele) davali porad o "vecne energii" (jak se lide
pokousi stavet perpetum mobile). Mimo jine tam byl take jeden
'normalni', ktery si poslavil maly Stirlinguv motor (doufam, on motor
roztacel ochlazovanim media). Hodne jsem to obdivoval. Ochladil medium
(kostkou ledu, nebo studenou vodou) a motor 'zniceho nic' zacal behat,
mel tam malou prevodovku a s pomoci ni tocil skolnim globusem.
Po modelu parniho stroje, ktery byl kdysi v casopisu "Udelej si, urob
si" je tohle druha vec, kterou bych si chtel jednou dat dohromady :)

Pokud by se nasel nekdo, kdo by mel planek na model tohoto motoru, byl
bych mu vdecny.

--
Michal Grunt