Solarni elektrarny - tepelne

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Leden 23 15:39:08 CET 2006

>Celková účinnost mi vycházela 25-55 %, včetně ztrát za střední dobu
akumulace tepla, takže jsem se zas tak moc neseknul:-)
Pokud je mi znamo tak nejvyssi prakticky dosazena účinnost Stirlingova
motoru je 43% a to jde o laboratorni experiment na malem stroji s využitím
plyneho sodiku za ideálních podminek, testovali to nejaci sikovni Japonci.
Bezne stoje se drzi nekde okolo 30% a to jde o male vykony.
 Obecne bez ohledu na typ stroje jsou cyklicky pracující (pistove) stroje
nevhodne pro velke vykovy, zkratka když je něco mega tak by se to mělo pouze
tocit, ideálně ani to ne :-)

FV clanky zkratka nejsou komercni alternativou k dnesni energetice, bohužel
nejsou ani ekologickou variantou.

>Obecně vzato i 20 % je lépe, než max 10, co mi vychází u celého FV systému,
který navíc každou MWh automaticky zdraží o cca 2 kKč na odpis
akumulátorů...