Drive-by-wire

Ondrej Luks luciusb@centrum.cz
Neděle Leden 22 20:01:20 CET 2006

Ales Prochaska napsal(a):
> Co takhle koupit nejakou karu s adaptivnim tempomatem a posilovacem?
> Tam je plyn i brzdeni uz elektronicky udelane, "staci" se napojit. Do
> posilovace by stacilo pridat dva elmg ventily, pri vypadku by se
> (doufejme) zavrely cili jako by tam nebyly. Mozna by to nakonec cele
> vyslo levneji nez to vyvijet.
>
> Ales Prochaska
Adaptivni tempomat? Ten uz umi i brzdit? Ja se vyznam spis ve starsich
autech a netusim v jakych autech se uz takove sytemy nachazeji.
My se snazime z principu (a nejen z pincipu :)) uskutecnit tenhle
projekt s co nejmensim rozpoctem (30k-50k). Koupi auta ktere by uz umelo
samo brzdit(tedy s nejakym ASR nebo podobnym systemem) jsme zvazovali,
ale nakonec vyhrala cena a jednoduchost, docela jsem mel strach, ze
napojit se na nejaky komplexni system v novejsim aute muze nakonec dat
vice prace, nez ho do starsiho auta pridat. Nase auto je ted naprosto
jednouche a nebojim se ze pokud neco udelam, tak se ridici jednotka
prepne do dojizdejiciho modu apodobne.
Ten posilovac rizeni me mrzi a hodne zvazuju ze bych ho tam dodal. Ten
system s elmag. ventily by se m libil, ale nejsem si jist jestli na to
ma posilovac dost sily. Podle Factory Shop Manualu k posilovaci, ktery
bych mel eventualne k dispozici je tlak regulovan prepustnym ventilem,
takze by asi slo v nem vymenit/podlozit pruzinku a trochu sily pridat.
Nezbyde nez si to zkusit. Nektera auta uz maji elektrickou pumpu
posilovace, ale to bude asi opet zbytecne drahe a navic by to asi chtelo
pridat dalsi alternator, takze o nic snazsi nz pidat normalni pumpu.
V tom volvu je benzinovy motor 1,4 od renaultu (tusim ze se pouzival v
R5), netusi nekdo jestli treba renault nemontoval nekam posilovac rizeni
na tenhle motor, abych nemusel resit uchyty a remeny.