nemate nekdo LIS3LV02DQ

Ondrej Luks luciusb@centrum.cz
Neděle Leden 22 19:06:10 CET 2006

Pavel Kořenský napsal(a):
> No, já jsem zmiňoval ADXL202 proto, že je mám doma v vím, že nebyl
> problém jich objednat nějakých 6 kousků od Amteku. Mimochodem, pokud
> vím, tak Analog dělá i gyra a připravuje 3-osý akcelerometr.
>
> Já jsem spíš dumal nad tím, jestli by zrychlení v Z-ose nešlo měřit tak,
> že bych jeden ten ADXL202 postavil na výšku. Pokud by stroj visel, měl
> by ten akcelerometr ukazovat 1g. Pokud by stoupal, rostlo by zrychlení a
> pokud by klesal, klesalo by zrychlení (až k 0g, což znamená že stroj
> padá volným pádem).
A pak by prudce vyskocilo na 2g (nebo kolik ma ADXL202 maximum), coz
znamena ze stroj volnym padem dopadl a muzete zacit stavet novy :)

Takhle z hlavy mam spis pocit, ze vam ty akcelerometry nebudou davat moc
dobru informaci o nakloneni. Pokud se totiz stroj na jednu stranu
nakloni, tak na ose v tomto smeru vzroste zychleni(a klesne na tom v y),
ale zaroven stroj zacne skutecne zrychlovat do tehoz smeru (a asi i
trochu dolu ve smeru z) a nevim jak tyto slozky oddelit. Vastne to asi
nebude potreba oddeovat a pro stabilizaci by to asi mohlo stacit.