RE: Jiný včelařský problém

Jan Novák jnjn@seznam.cz
Neděle Leden 22 17:55:05 CET 2006

muj ded ci stryc pouzival vzdy jen jeden. Ono v reparske oblasti toho vcely
moc nenatahaji...

ty
zasoby jsou. Uz jen kvuli vcelam, ktere neustale v ulu pendluji sem a tam. A
zmeny kapacity by byly asi dost male.

U nástavkových úlů se obecně používá více medníků, u starých typů úlů byl
jen jeden.

Princip kondenzátoru (pokud jsem to dobře pochopil) už používají včelaři v
rusku, mají vnitřek úlu vylepený alobalem a zjišťují tak celkem přesně
hmotnost zásob. Mám k tomu i popis v češtině, já jsem z toho skoro nic
nepochopil, ale pokud to někoho zajímá, můžu poslat.

Včely ani kovové části v úle nevadí, je jich hmotnostně oproti zásobám malé
množství.