Laserový měřič vzdálenosti - jak pracuje?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Leden 19 08:14:21 CET 2006

GT5 wrote:
> Dekuji vsem za odpovedi.  Jeste bych mel upresnit ze nechci merit
> pohybujici se objekty a ani nechci vyvijet astronomicky NASA pristroj.
> Jedna se mi o to jak levneji postavit meric vzdalenosti...treba do bytu
> nebo nekam ven.
> S presnosti do +/- 5cm , dosah max treba 50-100m.
>
> Jestli jsem ten fazovy posuv pochopil spravne...
> 1) je vyslana vlna zareni (namodulovano frekvenci f= ?? MHz )
> napriklad pouziji cerveny laser (odstranim ridici elektroniku a udelam
> svoji s modulaci f=...)
> 2) nekde se svetlo odrazi a vrati zpatky
> [...]

No, jedna sa samozrejme o meranie doby preletu len v bledoruzovom, takze
fazovy posun si prevediete na cas a nasledne cez rychlost svetla na
vzdialenost.

Este raz sa vratim k tej vzdialenosti, skuste si postavit blbu svetelnu
zavoru. Ak sa Vam ju podari rozchodit na 50-100m, az potom pristupte k
niecomu sofistikovanejsiemu.

wek