Laserový měřič vzdálenosti - jak pracuje?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Leden 18 15:46:52 CET 2006

GT5 wrote:

> Nechce se mi davat tisice do drahe optiky, ani do ultra-mega high speed logickych obvodu co by byly schopny treba merit dobu letu sveteneho impulsu atd.

Mno predovsetkym musite byt schopny zdetekovat svetlo odrazene zo
vzdialenosti "nekolika km" (alebo teda z takej na aku chcete merat).
Tych niekolko km je napr. aj na Mesiac a naspat, avsak ta draha optika
je prave o tomto. Zalezi aj, co presne chcete merat. Pre geodetov je
pomerne jednoduche sa striafat laserom do toho kutoveho odrazaca co je
na vrchu tej tyce co ten behajuci clen timu nosi so sebou. Tiez je
pomerne jednoduche merat vzdialenost predmetov polozenych na stole, ale
ked to ma byt nejaky pohybujuci sa predmet v neistej vzdialenosti uz to
moze byt problem. Atd.atd. je to zrejme od pripadu k pripadu.

Triangulacia je IMHO jednoduchsia. Skuste si precitat ten clanok na
ktory som posielal link. Horeuvedena metoda je ten "phase shift". Staci
aj jedna vlnova dlzka, ale vysledok nemusi byt na vacsiu vzdialenost
jednoznacny (ak je fazovy posuv >360 stupnov).

wek